Prova vår snabba mailsupport

Kontakt

Vänligen kontakta kontakt@biljettakuten.nu

 

 

Vanliga frågor

För fullständiga köpevillkor, klicka på fliken ovan så finner ni dessa. Notera att inget köp går att genomföra utan att kunden självmant klickar i att denna har läst och godkänt dessa. Det är alltså en olbigatorisk del att läsa dessa för att minimera risken för missförstånd, har kunden endast klickat i dessa villkor utan att läsa dem så ansvarar kunden själv för detta.

Nedan kommer några vanliga frågor och svar

Varför står det ett annat namn på min biljett?

Biljettakuten.nu är en andrahandsmarknad för biljetter. Samtliga biljetter som säljs via Biljettakuten är redan sålda från arrangörens ombud. Eftersom dessa inte ger någon ångerrätt så kan personer eller företag som inte kan nyttja sina biljetter, sälja dessa hos oss.
Av samma anledning som det står i svaret ovan så har biljetten som ni erhållit redan sålts en gång. Vi köper in biljetter ifrån privatpersoner och företag och därför är det deras uppgifter som är tryckta på biljetten som du har erhållit. Det tryckta namnet samt priset på biljetten är helt irrelevant och biljetterna är inte personliga.

Varför står det ett högre/lägre pris på biljetterna än det pris som kunden har betalat?

Det pris som är tryckt på biljetten är det sk. Face-value.

Detta är vad biljetten kostade hos arrangörens ombud. Som vi skriver i villkoren som kunden klickar i att denne har läst så rekommenderar vi att kunden letar biljetter hos arrangören innan man beställer av Biljettakuten.

Biljettakuten.nu är ett biljettorg som köper, byter och säljer biljetter. För att få tag på åtråvärda biljetter så kräver det i de flesta fallen att vi som företag erbjuder ett högre pris än face-value för att ens få köpa in biljetten.

Så en vanlig missuppfattning att biljettakuten.nus pålägg är att : vårt försäljningspris – face value.  Detta är med andra ord helt felaktigt, utan betydligt lägre. Pålägget i sin tur styrs av efterfrågan på marknaden. 

Får man Sälja biljetter i Andrahand i Sverige?

Ja detta är tillåtet enligt svensk lag, det är en fri marknad och fri prissättning. Överenskommet pris mellan biljettakuten och kunden är det som gäller, oavsett vad biljetten kostar på andra ställen eller har kostat vid tidigare tillfälle.

Hamnar mina platser tillsammans?

Ingen som handlar på Biljettakuten.nu kommer sitta ensam och inget sådant anges. Är man fler än 3 personer så kan man bli uppdelad i par, men som sagt aldrig ensam.

Jag saknar min bokningsbekräftelse?

Tyvärr hamnar många av våra mail i skärpposten. Vänligen kolla där, om inte så meddela oss så skickar vi ut en ny.

Kan jag ångra mitt köp, finns Ångerrätt?

Dessvärre finns inte ångerrätt på biljettköp i Sverige och heller inte hos oss på Biljettakuten.

Distansavtalslagen om internethandel gäller inte på biljetter.

Vart ni än beställer biljetter i landet så kan man efteråt inte ångra köpet. Detta om ni köper resebiljetter på SAS eller Sj, Teaterbiljetter på Dramaten eller Stadsteatern, Konsertbiljetter på Globen eller Ullevi. Samma regler gäller överallt. 

Hade vi på biljettakuten fått lämna tillbaka biljetterna till våra leverantörer hade det självklart varit beviljat men så är tyvärr inte fallet för oss och därför måste våra kunder ha samma regler. 

Eftersom ingen order kan genomföras utan att kunden klickar i att denne läst och godkänt köpevillkoren så kan detta inte missförstås.